onsdag 2 september 2009

Whats the deeal?

Jag har på sätt och vis snickrat ihop min lilla egna GI/LCHF diet/kosthållning. Utesluter rena kolhydrater i form av tex pasta, potatis och bröd. Och allt sött. Däremot så äter jag, för att ta ett exempel, kokta/wokade grönsaker, något som många anhängare tycker är fel, därför att de innehåller en hel del kolhydrater och blabla. Men jag äter det, av den simpla anledningen att jag vill. Plus att "varma" grönsaker känns bättre och mer mättande än bara kalla sallader. That´s it.

Sedan tränar jag mycket med. I somras låg jag på 5 dagar i veckan på gymmet, blandat kondition med styrka. Det hinner jag inte med nu, när skolan börjat, men ändå. Minst tre! Då är det också bra att faktiskt få i sig några kolisar, så man inte dör på kuppen! :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar